vrijdag 28 november 2008

Jaweeeeel, nog eens tijd om mijn blog aan te vullen!
Na het weekend van Halloween was het hier liefjestijd onder de erasmussers: alle liefjes kwamen één voor één op bezoek! Zo is Steven ook gekomen! Na een lange tijd zag ik hem eindelijk nog eens terug:). Het leuke was ook dat het hiet juist feest van mijn faculteit was, zodat ik geen les had. We hebben dus echt 4,5 dagen vakantie kunnen nemen. Het weer was ook goed! We hebben Salamanca rustig bezocht. Ook zijn we een dagje naar Avila, een oud dorpje in de buurt van Salamanca geweest. Echt heel mooi! Ook tappa's gaan eten en enkele van de vele barretjes bezocht. Ook hebben we het leuke spelletje PimPamPum gespeeld met enkele erasmussers:). Het lijkt gemakkelijk, maar is moeilijker dan je denkt!










Het weekend daarna is Kristine gekomen! Echt leuk om haar nog eens te zien! We hebben haar een rondleiding in Salamanca gegeven en zelf nog een paar nieuwe dingen ontdekt, zoals een mooie geschilderde sterrenhemel en een ton met zout:). Dat laatste was best grappig, want die stond in een pikdonkere ruimte, waar de mensen maar foto's van aan het trekken waren zonder binnen te gaan. Maar wij hebben het gewaagd om binnen te gaan en een ton zout gevonden:).
Het weer was zo goed dat we 's middags lekker hebben kunnen zonnen op een bankje naast de rivier!




Vanaf nu is het bezoek gedaan en moet ik wat beginnen te werken, want heb enkele examens op voorhand. Ook heb ik deze week een presentatie moeten geven. Het leuke was dat het in het engels mocht. Wel grappig was dat de Spanjaarden echt geen Engels kunnen. Hun gezichten waren soms grappig:). Binnenkort heb ik ook een presentatie in het spaans. Ik moest er ook een tekst voor schrijven, die Jamie en Jose van mijn kot mooi verbeterd hebben. Dat werkje is voor Fisiología vegetal. Die prof is echt een apart geval. Het leuke is wel dat we geen examen hebben van dat vak, enkel dat werkje telt mee. Ze heeft ons wel al eens getrakteerd op een drankje na de les in de cafetaria. Vandaag heeft ze typische snoepjes uitgedeeld van Madrid, omdat ze naar Madrid was geweest:).
Zojuist heb ik samen met Helena ook meegespeeld in een kortfilm. Een spaans meisje van Helena haar kot studeert communicatie en moest een kortfilm maken. We moesten heel de tijd in een bar babbelen met een Portugees, de hoofdrolspeler. Was wel grappig. Ze hebben echt langs alle kanten gefilmd. Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Gisterenavond was er ook een feestje van Antonio, een Italiaan van mijn les. Het was in de 'Bibliotheca'. In die bar is het concept dat telkens je iets wil drinken, je kop of munt moet zeggen. Als je juist hebt geraden, moet je je drankje niet betalen. Zo heb ik een gratis pintje gekregen! Ook draaiden ze ineens de meeste dromen zijn bedrog. Je kon de nederlandstaligen er meteen uithalen:).
Het Spaans gaat ondertussen heel wat beter! Ook omdat we de laatste tijd steeds meer met de spaanse meisjes van Helena haar kot afspreken.
Nu nog een rustig filmpje kijken bij Astrid!
ciao!

3 opmerkingen:

Dieter zei

Jaa het kort daar af hé..
Wel anders weer een paar leuke zinsconstructies, cfr: “Alle liefjes kwamen één voor één op bezoek! Zo is Steven ook gekomen! Na een lange tijd zag ik hem eindelijk nog eens terug:).” & “Het weekend daarna is Kristine gekomen!” :p
Geniet nog van de laatste weken, ga uit de bol op Marco Borsato & kom op 21 december maar is lang vr Kerstmis bij ons thuis ;)
Dietsie.
Xx

Dieter zei

"The end is near my friend.."
Komt er nog een laatste schriftelijke update, of wacht ik tot de mondelinge morge?
Goede terugreis!
x

Unknown zei

Hello Eyra,
Ik heb een persoonlijke vraag voor je, mag dat.
De naam Eyra is dat je voor of achterNAAM??
Mijn Vader hete ook Eyra (achternaam)
Ik zie je reactie tegemoet, bedankt.
mw. Eyra